.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حوزه و دانشگاه منابع راهبردی قدرت نظام

بمناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) ،مدیر حوزه علمیه محمدیه ، امام جمعه موقت شهرستان قائمشهر و تعدادی از علما و روحانیون حوزه های علمیه شهرستان قائمشهر نشستی صمیمی با رئیس و اعضاء هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر داشتند.
به گزارش شمال نیوز در این نشست باقرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر ضمن خیرمقدم حضورعلما و روحانیون و اساتید روز 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت.
باقرزاده با اشاره به نظریکی از اندیشمندان فرانسوی که گفت: یکی از خدمات انقلاب اسلامی برای اندیشه جهانی از یک سوی ورود ساحت معنوی به عرصه سیاسی و ازسوی دیگر تعامل بین سنت و مدرنیته بود که پاسخ افرادی بود که اعتقاد داشتند حوزه محصول سنت است و دانشگاه محصول مدرنیته و این دو با هم جمع نخواهند شد.
باقرزاده تأکید کرد: عنصر معنویت یک عنصراساسی و حیاتی در تفکر است که بعضاً مورد عنایت کافی قرار نگرفته است.و شهادت دکتر مفتح موجبات این تفکر را که نبایداز وحدت معنوی و سنت علمی فاصله گرفت و دانشگاه ها را از پیشینه حوزوی منفک ساخت ،فراهم آورد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائمشهر درادامه بیان کرد: حوزه و دانشگاه منابع راهبردی قدرت نظام بشمار می روند و اگر این دو منبع به مفهوم واقعی اتحاد پیدا کنند اقتداری برای نظام حاصل خواهد شد که هم در درون کشور و هم در بیرون کشور نظام را بیمه خواهد کرد.
باقرزاده در بخش دیگری از صحبتهای خود به سخن یکی از صاحب نظران دینی اشاره کرد و گفت: وقتی در خصوص دین صحبت می شود یعنی قول و گفتار خداوند و حوزه علمیه با قول خداوند یعنی جنبه های نظری آن سروکار دارد و علم به معنای فعل و کردار خداوند است ولذا فاصله بین حوزه و دانشگاه فاصله بین قول و فعل خداوندی است بنابراین با وحدت حوزه و دانشگاه پیوند در اندیشه و کارکرد به وجود می آید.
باقرزاده تأکید کرد وحدت حوزه و دانشگاه باید وحدت در مبانی و اهداف باشد نه الزاماً وحدت در روش ها و موضوعات وی یکی از دستاوردهای مهم اصلاح سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری را تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه به مفهوم واقعی دانست و گفت: اگر وحدت این دو حوزه به مفهوم واقعی انجام شود خروجی آن افرادی امثال شهیدان مطهری، مفتح و بهشتی خواهند بود.
درادامه حجت الاسلام و المسلمين سليماني یکی از مدیران حوزه علمیه امام صادق (ع) ضمن گرامیداشت این روز مطالبی در این زمینه ارائه کرد.وی وظیفه حوزه و دانشگاه را در خدمت یکدیگر بودن دانست و گفت: این دو حوزه باید تلاش کنند تا با وحدت بتوانند کمال و ارتقاء انسان را رقم بزنند. حجت الاسلام سلیمانی گفت: تفکیک علم از دین در دنیای امروز یکی از اتفاقات اشتباهی بود که رقم خورد.
وی همچنین اشاره کرد: انسان موجودی شریف است و شرافت آدمی به علم و دانش اوست و ارزش هر انسان به اندازه درک و معلوماتش است.
حجت الاسلام سلیمانی در پایان گفت: در دانشگاه ها بدلیل اختلاط جنسیتی ضرورت اخلاق بیشتر از حوزه ها باید رعایت شود و تشکیل جلسات سامان یافته اخلاقی را یک ضرورت دانست.
سپس حجت الاسلام حسینی مدیر حوزه علمیه محمدیه به نکاتی درخصوص وظایف این دو بخش اشاره کرد و گفت: تکلیف در بحث ساختن و کمال انسان بسیار خطیر و سنگین است و بیان داشت: راهبردها در حوزه و دانشگاه یکی است و لذا باید در تقویت علوم انسانی بکوشیم مطلوب کوشیده شود.
حسینی بیان کرد : فرایند تفکر و فکرسازی و گسترش مرزهای علمی باید توسط حوزه و دانشگاه بصورت مستمر اتفاق افتد.وی در خاتمه اذعان داشت : حوزه علمیه برای تقویت و تحقق کرسی های آزاداندیشی مورد نظر مقام معظم رهبری و حضور چهره به چهره و راه اندازی حلقه های معرفتی آمادگی دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.